First Time

Afgelopen Weekend heb ik Thomas zijn ouders voor het eerst ontmoet in Nelson. Na bijna twee jaar een relatie te hebben kon ik niet wachten om zijn ouders beter te leren kennen dan via skype.

Vrijdag middag had ik eerst met Jessica mijn internationale buddy afgesproken om te lunchen in het café the Botanist in Lyall Bay. We zaten aan de voorkant van het café met uitzicht op het strand.  We hadden allebei een heerlijke burger gegeten. Tijdens het eten kon je precies zien waar ik zat, zoals Heleen het altijd zegt. We hebben de gehele tijd gekletst over de vakken die we volgen en dan antropologie gedeeltelijke raakvlakken heeft met religie en filosofie. De tijd vloog om!cofJessica had aangeboden om mij naar het vliegveld te brengen waar ik afgesproken had met Thomas. Op het vliegveld zag ik al snel Thomas lopen, samen zijn we naar de juiste gate gelopen voor de vlucht naar Nelson. Tot mijn grote verbazing kon ik zo in het vliegtuig stappen zonder mij te hoeven identificeren, wat hier overigens erg normaal is. De weekendtas die ik meebracht hoefde ik niet te laten checken. Ik ben het zo gewend om vloeistoffen eruit te halen en hem te laten scannen.
Tijdens het instappen in het kleine vliegtuig keek ik rond en besefte dat niemand in het vliegtuig is gecheckt, dus als iemand kwaad zou willen zou dit zo kunnen. Ik schrok van mijn gedachten, ik ben daadwerkelijk wel beïnvloed door alle nieuwsberichten. Terwijl ik ging zitten zag ik dat het vliegtuig bestond uit 12 rijen keer 4 stoelen. Het vliegtuig had enkel 2 propellers, eigenlijk is het een soort grote bus.bdr

Na minder dan een uur vliegen zag ik Nelson vanuit de lucht. Thomas kon Mapua aanwijzen, de plaats waar Thomas ouders wonen. Tijdens het binnenlopen van het kleine vliegveld zag ik Jan staan, de vader van Thomas. Hij steeg boven veel andere mensen uit qua lengte, langer dan ik had gedacht. Na een omhelzing snel de auto in om naar huis te rijden. Thomas had honger en ik kon niet wachten om te zien waar de ouders van Thomas wonen. Ik had al gehoord dat ze gelukkig we dubbel glas en een centrale verwarming hebben. Superfijn en zeldzaam hier haha.  Thomas ouders hebben een heerlijk groot balkon gericht op de zon en een grote eettafel buiten. Na ook Petra te hebben omhelst zijn we gaan eten en hebben we leuke gezellige gesprekken gehad de hele avond. Het eten was overigens heerlijk!

De zaterdag zijn we een grote wandeling gaan maken in het Abel Tasman park. Bij aankomst in de ochtend hebben we eerst koffiegedronken en zelf gebakken brownie gegeten. Vervolgens zijn we gaan lopen over het mooie pad langs de kust met enorm mooie en grote stranden. Op een van de stranden zijn we gaan picknicken. Op de terugweg was het nog verder laagtij geworden, Petra en ik wilden wel een stukje wadlopen terug. De mannen durfden niet en hadden geen zin in mogelijk natte schoenen, dus zijn Petra en ik gezellig samen gaan lopen. We zouden elkaar wel weer zien bij de auto. In de grond zaten allemaal kleine gaatjes, na inspectie bleek dat in elk gat een krab zat. Op een gegeven moment kwamen Petra en ik bij een stroompje en inderdaad konden we niet onder natte voeten uit. In de verte zagen we de mannen alweer over de vlonders lopen. Na een 4 uur durende wandeling zagen we in de auto op de terugweg een ijscotent (midden in de winter), waarom ook niet. Het was een heerlijk yoghurt ijsje met verse vruchten.

 

De zondag zijn we koffie gaan drinken in het Riverside café dat behoord bij een gemeenschap. Het is Nieuw-Zeelands oudste internationale gemeenschap. Ontstaan in 1941 met een kleine groep christelijke pacifisten die de dienstplicht in de tweede wereldoorlog wilden ontlopen en duurzaam wilden wonen. Wie meer wil lezen over de community:  https://www.riverside.org.nz/about-us

 


In de middag zijn Thomas en ik een wandeling gaan maken over Mapua Beach. Heerlijk uitwaaien.

 

De maandag ochtend zijn we met zijn allen Nelson ingegaan, een stad met ongeveer 40 000 inwoners. Ik kreeg een beetje een wintersport drop gevoel, veel groen en weinig hoge gebouwen. We hebben een stuk langs de rivier gelopen en ook een leuk park ingelopen. We moesten al snel weer vertrekken om op tijd aan te komen op het vliegveld. Het weekend ging erg snel voorbij en ik vond het erg leuk om de gelijkenissen tussen Thomas en zijn ouders te zien en ik denk dat Thomas ongeveer de zelfde normen en waarden heeft mee gekregen dan ik. Bedankt voor het leuke weekend Jan en Petra!

 

4 gedachten over “First Time

Plaats een reactie